Recital del pianista Michael Tsalka a l’Auditori Eduard Toldrà del Conservatori Municipal de Música de Barcelona amb el piano Collard & Collard, late Clementi de 1847 cedit per  l’Associació Muzio Clementi de Barcelona

El concert s’emmarca dins de les classes magistrals que Michael Tsalka està oferint als alumnes del Conservatori del dijous 22 al dissabte 24 de febrer de 2024.

Michael Tsalka és pianista i un intèrpret versàtil especialitzat en els teclats antics, com ara el fortepiano, el clavicordi, el clavecí, pantalon o l’orgue portatiu. Si la interpretació amb criteris històrics és una de les seves matèries, el Dr. Tsalka també és un defensor de la música contemporània i un dels primers a acostar-la a aquests instruments històrics. Per aquest motiu, a més de recuperar música d’autors antics poc coneguts o poc interpretats, també inclou en el seu repertori música d’autors actuals escrita per instruments antics, trencant la línia que sovint separa aquests dos mons. Molts compositors i compositores li han dedicat obres.
Com a intèrpret a dut a terme una gran activitat, amb una mitjana de 110 concerts anuals per Europa, Àsia, Canadà, Israel i Llatinoamèrica. És professor a la Universitat de Hong Kong a Shenzen (Xina), membre de l’Acadèmia Europea d’Arts i Ciències (EASA) a Salzburg (Àustria) i president de la junta del Museu i Acadèmia de Fortepiano (EFM) a Alemanya. També imparteix classes magistrals i és professor visitant al Conservatori de Celaya a Guanajuato (Mèxic).
La tardor de 2018 el Museu de la Música de Barcelona, amb la col·laboració de l’Associació Muzio Clementi de Barcelona, el va convidar a oferir el concert inaugural de la temporada “Música del Museu, Instruments Originals en Bones Mans” en què va interpretar música de Scarlatti, Clementi, Ries, Moscheles i Cheminade amb el clavecí Christan Zell, els pianos de Taula Zumpe & Buntebart i Miguel Slocker i el piano Chassaigne de Frederic Mompou. Podeu llegir una ressenya seguint aquest enllaç.

Programa del recital

Johann Sebastian Bach (1685-1750)

Capriccio en si bemol major “sopra la lontananza del suo fratello dilettisimo”, BWV 992

  1. Arioso: Adagio – ‘Són els afalacs que li fan els seusamics tractant de dissuadir-lo del viatge’
  2. (Andante) – ‘És una representació de les moltes desgràcies que el poden esdevenir a l’estranger’
  3. Adagiosissimo (or Adagissimo) – ‘És un lament general dels amics’
  4. (Andante con moto) – ‘Aquí vénen els amics (perquè veuen que no pot ser d’una altra manera) i s’acomiaden’
  5. Allegro poco – (Aria di postiglione)
  6. Fuga all’imitazione della cornetta di postiglione

Prof. Joan Josep Gutierrez Yzquierdo (1957)

Preludi i Fuga (compost per a M. Tsalka. Barcelona, 2019)

Johann Baptist Vanhal (1739-1813)

Capriccio núm. 2, en mi bemol major, op. 15

Muzio Clementi (1752-1832)

De Musical Characteristics, op. 19:

  • Prelude I (after Haydn)
  • Prelude II (after Mozart)
  • Prelude I (after Clementi)

 Leonardo Coral (1962)

Constelaciones (dedicada a M. Tsalka. México City, 2012)

 Prof. Violeta Dinescu (1953)

Woodcock’s Back View (compost per a Michael Tsalka. Oldenburg, 2023)

Amb un agraïment especial al musicòleg Dr. Kadja Groenke

Frédéric Chopin (1810-1849)

Nocturn en la bemol major, op. 32, núm. 2

Manuel de Falla (1876-1946)

Danza ritual del fuego

 

Bis:
Franz Schubert

Hungarian Melody in B minor, D 817

Wolfgang Amadeus Mozart

Gigue in G major, K.574