Músics italians omplen Europa. Manuscrits venecians arriben a les mans de Bach a Weimar i els transforma. Haydn i Salieri son professors a Viena de les germanes Auenbrugger. El seu pare, metge i melòman, escriu el llibret d’una òpera de Salieri. Mozart i molts músics visiten la família Auenbrugger. Clementí, temporalment a la ciutat, dona classes a Marianna. A la seva mort prematura, Salieri li compon una oda i li edita una sonata. El mateix any, Ciementi també li dedica una obra.
A Viena s’instal·la Beethoven. Kuhlau el visita en dues ocasions, dona a conèixer la seva música a Dinamarca i es fan amics. Com Clementí, que el 1807 signa un contracte amb ell per editar-li a Anglaterra algunes de les obres més rellevants i diu: “finalment, Beethoven i jo hem esdevingut bons amics”.
Europa es comunicava, la música sobrevolava les fronteres i, com sabem, també travessa les barreres temporals, s’actualitza cada vegada que s’interpreta. Fragments de les tres primeres peces del repertori d’avui acaben d’aparèixer en una pel·lícula comercial.
Programa del recital
MUZIO CLEMENTI (1752-1832)
Sonatina op. 36 núm. 3 en do major
Spiritoso / un poco Adagio / Allegro
FRIEDRICH KUHLAU (1786-1832)
Sonatina op. 88 núm. 3 en la menor
Allegro con affetto / Andantino / Allegro burlesca
ALESSANDRO MARCELLO (1673-1747)
Concert per a oboè, cordes i baix continu.
Arranjat per a clavecí sol per JOHANN SEBASTIAN BACH (1685-1750) BWV 974
Concerto llI en re menor, segon moviment: Adagio
MARIANNA AUENBRUGGER (1759-1782)
Sonata en mi bemoll major
Moderato / Adagio / Rondo Allegro